wtorek, 30 grudnia 2014

Jaglanka z bananem - idealna na śniadanie

Śniadanie - najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Często pomijany ze względu na poranny pośpiech. Sama przez wiele lat nie jadłam śniadań, ale na szczęście z wiekiem człowiek mądrzeje ;)


"Jaglanka" może niektórych zaskakiwać. Kiedy przygotowywałam ją po raz pierwszy dziwnie na mnie w domu patrzyli. Jak można jeść kaszę na śniadanie? Otóż można. 
Kasza jaglana jest najzdrowszą z kasz. Jest uniwersalna. Możecie ją zjeść z warzywami na obiad. Możecie ugotować na mleku dzięki czemu ma bardziej kleistą konsystencję i nadaje się do deserów. Możecie jej użyć zamiast mąki do przygotowania ciast, nawet jako masy naleśnikowej. Plus z jej użycia jest taki, że jest lekkostrawna i bezglutenowa. 






Składniki:
  • 1/3 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 szklanka mleka 1.5%
  • 1 banan
  • garść rodzynek
  • łyżeczka miodu

Przygotowanie:
1. Kaszę należy opłukać pod bieżącą wodą, aby utraciła swój goryczkowy posmak.
2. Zalewacie kaszę mlekiem i gotujecie na małym ogniu aż wchłonie całe mleko.
3. Kiedy już mleko będzie praktycznie całkiem wygotowane wsypujecie rodzynki, dodajecie miód i rozdrobniony widelcem banan.
4. Mieszacie do połączenia składników i gotowe :)

Całość przygotowania trwała 15 min a smak nie do opisania :)




2 komentarze:

  1. O tak kasza jaglana na mleku jest dobrą alternatywą dla osób niemogących jeść owsianki. I Twoja wersja z bananem i ta robiona przeze mnie z jabłkiem jest pyszna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. What's up everyone, it's my first pay a visit at this website, and post is really fruitful in favor of me,
    keep up posting these articles.

    Feel free to surf to my blog; smog check - free auto repair oxnard

    OdpowiedzUsuń