czwartek, 12 lutego 2015

Bezglutenowe batoniki musli

Batoniki musli pełne wartościowych składników, bardzo zdrowe. Kiedyś często kupowałam takie batony łudząc się, że są lepszym wyborem od tych tradycyjnych. Nic bardziej mylnego. Naszpikowane są cukrem i konserwantami. Szukałam inspiracji, aby stworzyć takie batony samodzielnie, w domu. Znalazłam tutaj. Zmodyfikowałam jednak przepis tak, aby były bezglutenowe. Do bazy, którą stanowią jabłka z białkami i płatkami możecie użyć takich bakalii i ziaren, które najbardziej lubicie. Możecie je spokojnie jeść... nie ma w nich ani mąki, ani cukru, ani tłuszczu. Urodą nie grzeszą, ale akurat w tym wypadku dla mnie liczył się najbardziej skład ;)



Składniki:
  • 4 duże jabłka
  • 1 szklanka płatków jaglanych
  • 1/2 szklanki amarantusa ekspandowanego
  • 1/2 szklanki płatków ryżowych
  • 2 łyżki miodu
  • 1białko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • po sporej garści żurawiny, rodzynek, słonecznika
  • 1 łyżka sezamu
  • 1 łyżka siemienia lnianego

Przygotowanie:
1. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach
2. Białko ubijamy na sztywną pianę.
3. W osobnej misce mieszamy wszystkie składniki suche.
3. Do jabłek wsypujemy wymieszane suche składniki.
4. Na koniec dodajemy białka i lekko mieszamy. 

Pieczemy w 180 stopniach przez 40 minut.
Kroimy dopiero po całkowitym ostygnięciu. Oczywiście forma batonów to tylko przykład. Równie dobrze można potraktować je jako zwykłe ciasto.


Ale Pyszota!

4 komentarze:

  1. Ja także już od dawna nie kupuję batonów owsianych, a robię je sama. Takie domowe są najlepsze, a Twoje wyglądają przepysznie :) Bardzo podoba mi się ich skład :)

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie nie ma w nich żadnych tuczących składników, bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne batoniki, pyszne i pełnowartościowe :)

    OdpowiedzUsuń