sobota, 4 kwietnia 2015

Praliny Rafaello bez pieczenia, bezglutenowe, z kaszy jaglanej

Na Waszych stołach w czasie świąt na pewno będą kusić słodkie, kaloryczne ciasta, ciasteczka, mazurki. Taki jest urok Świąt i jak najbardziej nawet dbając na co dzień o zdrowe odżywianie, w tym czasie można spokojnie pozwolić sobie na małe odstępstwa od swojej diety. Nie zaszkodzi jednak jak pojawi się też nieco zdrowsza słodka przekąska ;) Stąd moja propozycja na wersję Rafaello w nieco zdrowszym wydaniu.




Składniki:
  • szklanka suchej kaszy jaglanej
  • 2 szklanki mleka
  • 8 łyżek wiórek kokosowych + do obtoczenia
  • 3 banany
  • 2 łyżki ksylitolu/miodu naturalnego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • migdały

Przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną należy podprażyć na suchej patelni, przesypać na sito i przepłukać wodą (pozbędziecie się w ten sposób goryczki). Następnie zalać mlekiem, dodać słodzidło i gotować do wchłonięcia całego płynu na małym ogniu.
2. Kiedy kasza będzie gotowa, zdejmujemy ją z ognia, dodajemy wiórki, cynamon, banany,  i mieszamy, najpierw chwilę łyżką a następnie jeszcze ciepłą masę blendujemy do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy do schłodzenia.
3. Po ostygnięciu formujemy z masy kuleczki, do środka dodajemy migdał z obraną wcześniej skórką, i obtaczamy w wiórkach kokosowych.
4. Odstawiamy na noc albo na kilka godzin do lodówki i gotowe.

Z podanych proporcji wyszło 29 pralinek.

Ale Pyszota!

38 komentarzy:

  1. uwielbiam! kasza jaglana jest dobra na wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba przyznać robią wrażenie :) Bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaglanka na słodko budzi mój gwałtowny sprzeciw, protest i strajk wewnętrzny, ale może się odważę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam ;) kiedyś sama nawet nie pomyślałabym, że takie coś istnieje a teraz jestem zachwycona :)

      Usuń
    2. uwielbiam kaszę jaglaną na słodko, jest fantastyczna, w sumie najlepsza

      Usuń
    3. dzisiaj miałam na obiad kaszę jaglaną z rodzynkami, suszonymi śliwkami i jabłkiem. Przepyszne danie

      Usuń
  4. Truscaveczka - a jadłaś budyń z kaszy jaglanej? Jest obłędny!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pyt:
    1. w pkt 2 napisala Pani ze odstawiamy do schlodzenia. Miala Pani na mysli do lodowki????
    2. w pkt 3 napisala Pani ze obtaczamy wiorkami, tylko czy po tym jak kasza bedzie schlodzona beda wiorki sie przyklejac????
    Prosze o odp z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba chodziło o schłodzenie do temperatury pokojowej, żeby masa przestygła.

      Usuń
    2. pkt 2 - schłodzenie do temperatury pokojowej tak aby dało się bez problemu formować kulki w rękach bez zbędnych oparzeń ;)
      pkt 3 - przykleją się bez problemu bo dopiero po obtoczeniu wkładamy do lodówki :)

      Usuń
  6. A dla osób bezmlecznych? Czy można mleko zastąpić mlekiem np. ryżowym lub innym roślinnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ugotowałabym kasze tak jak zawsze na wodzie :)

      Usuń
    2. można gotować na wodzie ale wtedy kasza nie ma tak "kleistej" konsystencji :)

      co do mleka roślinnego myślę, że można choć szczerze mówiąc osobiście nie próbowałam :)

      Usuń
    3. A moze mleko kokosowe? Do tego praliny beda w smaku bardziej intensywne :-) ja robie tak ale tutaj akurat z mlekiem krowim, http://waniliowapistacja.blogspot.dk/2014/03/zdrowe-rafaello.html

      Usuń
    4. dobry pomysł :) ten przepis jak każdy można modyfikować i dodawać coś od siebie i to jest w gotowaniu/pieczeniu najfajniejsze :) widziałam praliny u Ciebie i wyglądają pysznie :)

      Usuń
  7. Ooo ale patent ;) musze wyprobowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam rafaello, więc trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a co można zamiast kokosa? Dziecię nie lubi....

    OdpowiedzUsuń
  10. Wlasnie wyprobowalam - dobre, czesc obtoczylam w kakao.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też można :) można też spróbować wersję z orzechami zmielonymi albo sezamem. Mam nadzieje ze smakują? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam, ale to był pierwszy i ostatni raz. Przepis wydaje się fajny, ładnie wyglądają, ale nie są zbyt smaczne. Są też mało słodkie, takie nijakie. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdemu niestety nie da się dogodzić ;)

      Usuń
  13. Zrobiłam są dobre ale mam pytanie czy Twoje są też trochę za miękkie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ile trzymałaś je w lodówce? początkowo tak, ale na drugi dzień miały zwartą konsystencję :) zależy też od wielkości kuleczek - im większe tym mogą być bardziej miękkie

      Usuń
    2. Wypróbowaliśmy przepis z synkiem. Mnie i dzieciom bardzo smakowały. Były trochę miękkie, bo i duże, pospiesznie lepione, więc czasami jedliśmy łyżeczką na talerzyku. Ale w niczym to nie przeszkadzało. Polecamy :)

      Usuń
  14. a czy zamiast kaszy jaglanej mozna kuskus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nie wiem - nie próbowałam :)

      Usuń
  15. Najgorsze było formowanie kuleczek, ale są pyszne! Dodałam tylko łyżkę miodu i uważam, że są bardzo słodkie - myślę, że dużo zależy od bananów, warto wybrać dojrzałe sztuki. I w ogóle nie czuć w nich kaszy :) (chociaż osobiście bardzo lubię smak jaglanki)

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy banany nie ściemnieją bez dodania soku z cytryny? gdyby kulki były białe, to już całkiem jak Rafaello :) tylko sok z cytryny chyba tu niezbyt pasuje..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dodawałam soku z cytryny bo nie komponowało mi się to smakowo...masa będzie w kolorze żółtawym, ale jeśli obtoczysz idealnie w wiórkach będą białe, przynajmniej do momentu przegryzienia ;)

      Usuń
  17. Hej! Dla mnie najgorsze było lepienie kuleczek, masa była tak lepka, ze nic nie udało mi się z niej uformować;c Masz jakąś rade na to? * Wszystkie proporcje były według przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. schłodzona masa do tego zwilżone dłonie plus odrobina cierpliwości i jak widać na zdjęciu - da się ;)

      Usuń
  18. A czy mozna czyms zastapic banany? niestety mam na nie uczulenie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm nie jestem pewna bo nie robiłam, ale możesz spróbować z bardzo dojrzałymi brzoskwiniami...nie garantuje jednak, że coś wyjdzie bo tak jak mówię nie próbowałam :)

      Usuń
  19. Jaka ilość pralinek wyjdzie z tych proporcji?

    OdpowiedzUsuń
  20. przeciez blogerka napisala że 29 czytaj gapo

    OdpowiedzUsuń