piątek, 28 sierpnia 2015

Ciasto ze śliwkami

Sezon na śliwki w pełni... Mnie ciasto ze śliwkami kojarzy się z nadchodzącą jesienią, dlatego opierałam się żeby je upiec - takie swego rodzaju zaklinanie rzeczywistości ;)
Użyłam miksu mąk bezglutenowych, ale kiedyś piekła je moja mama na mące pszennej - wychodzi równie dobre, a nawet jest trochę bardziej puszyste :)
Całość bardzo szybka i prosta w wykonaniu. Można także zamiast śliwek użyć innych owoców - gruszek, malin, jagód.




Składniki:
  • 3 szklanki mąki (u mnie 2 szklanki jaglanej i 1 szklanka ryżowej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 kostki sklarowanego masła
  • 1 szklanka ksylitolu/cukru
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 4 jajka
  • kilkanaście śliwek


Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy pozostałe składniki i mieszamy dokładnie mikserem. Wylewamy ciasto na blaszkę (wymiary około 23x28cm) i układamy na wierzchu owoce, skórką do dołu. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni i pieczemy około godzinę.



Ale Pyszota!

4 komentarze:

  1. ja uwielbiam sliwki :) teraz robie ciagle powidla :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasto :) Też robię dzisiaj ze śliwkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie wypróbuję kiedyś Twój przepis ;)

      Usuń